Riscuri si nereguli ce pot afecta cererile de rambursare aferente proiectelor confinantate din instrumentele structurale

LECTORI
Auditor Public Extern si Trainer, avand o experienta de peste 10 ani in domeniul managementului de proiecte
Inginer economist, auditor si manager de proiect cu peste 12 ani experienta in domeniul managementului de proiecte
La finalul trainingului participantii vor fi familiarizati cu notiuni si spete legate de:
-
Evitarea / diminuarea riscurilor ce afecteaza in mod direct aprobarea cererilor de rambursare sau cum indreptăm eroarea deja facuta;
-
Neregulile si cum conduc acestea la reducerea valorii cererilor de rambursare;
-
Neregulile si cum conduc acestea la reducerea valorii cererilor de rambursare;
TEMATICA
-
Vulnerabilitatile proiectului. Evitarea / diminuarea riscurilor.
-
Cauzele aparitiei neregulilor. Aplicarea masurilor administrative
-
Ce putem afla dincolo de reglementarile privind rambursarea cheltuielilor declarate in cererea de rambursare.
-
Resursele financiare: relationarea cu finantatorul cererii de rambursare/surse de finantare a contributiei proprii. Cum finantam contributia proprie cu banii atrasi si costuri reduse.
-
Aprobarea cererilor de rambursare / rapoartele de progres
-
Riscuri ce pot determina nerespectarea graficului de rambursare.
-
Indeplinirea clauzelor contractuale.
-
Riscuri si nereguli legate de rambursarea cheltuielilor cu salariile, in special acolo unde beneficiarul deruleaza mai multe proiecte (in programe operationale diferite sau pe axe prioritare diferite in cadrul aceluiasi PO).
-
Indeplinirea indicatorilor privind locurile de munca nou create/ mentinute si locul lor in organigrama proiectului.
-
Justificarea riguroasa a tuturor livrabilelor care implica munca om/ore/zile.
-
Surse de risc si nereguli in cadrul procedurilor de atribuire a contractelor de achizitie publica.
-
Reglementarile legislative privind planificarea si efectuarea achizitiilor publice. OUG 34/2006, OUG 66 / 2011 – spete si solutionari ale acestora. Continutul dosarului de achizitie si documentatia de atribuire.
-
Cum se incadrează neregulile identificate pe nivelurile de corectii financiare cuprinse in Anexa la OUG 66 / 2011.
-
Acordam un nivel de importanta ridicat auditului financiar al proiectului inca din faza de contractare – rolul acestuia in punctarea „locurilor vulnerabile”
-
Contractul de finantare poate fi modificat – formularea notificarilor si actelor aditionale catre OI /AM.
CONCLUZII